duminică, 18 mai 2008

Big Brother Reloaded

Nu stiu despre voi, dar noi aici in America (rinjet!) suntem foarte ingrijorati. Dintre multele motive de ingrijorare am ales pentru astazi unul foarte la moda: securitatea informatiei, recte orice care mi-ar putea cheltui banii fara instiintarea mea. Nu mai zic ca cine stie ce infractor ar putea folosi ilustra-mi identitate pentru a comite faradelegi la care nici macar eu nu m-as deda.

Foamea fiind mare si tentatia din plin sustinuta de o tehnologie din ce in ce mai isteata, nu prea mai suntem singuri si nesupravegheati. Banuiala mea e ca americanii au mai multe chestii de ascuns decit altii, altfel nu-mi explic furia si indignarea la adresa unor companii care din asta traieste si gura lor, si anume cauta in gunoaie si-n factura la gaz, pun de-un dosar cu cine esti si pe ce esti dispus sa arunci banii, informatie pe care o vind apoi pe o avere la cei dispusi sa cumpere. Si sunt! Ce e de mirare aici? In fond George Orwell ne-a avertizat pe toti acum vreo 60 de ani dar cine mai are timp sa citeasca carti in ziua de azi.. Mda, pai exista companii care stiu totul despre tine. Stiu ce maninci, ce numar porti la pantofi, cit valoreaza casa in care stai si jobul pe care-l ai. Stiu pe cine iubesti si ce boli are, iar modelele matematice de previziune stiu mai bine ca tine ce-o sa-ti doresti peste trei luni. Asta pentru ca mai nou sunt in stare sa-ti serveasca si publicitatea pe Internet in functie de ce esti dispus sa inghiti mai usor. O fi bine, o fi rau, ce-o fi scris si pentru noi, bucurosi le-om duce…

Aici unde ca si consumator iti pica totul mura-n gura, unde te si superi daca nu te stie vinzatoarea pe nume, unde personalizarea serviciilor si produselor e religia de baza a shoppingarului profesionist, e ridicol sa ne indignam ca in schimbul lenei si adusului la nas practicate trebuie sa dam ceva. Cu cit mai ieftin cu atit mai scump. Cit costa adresa si numele meu coroborate? Depinde, vorba bancului.. cumperi sau vinzi?

Dar, ma rog, long story short, la cererea fanilor si a profului de Internet Marketing, am scris un articol pe celalalt blog (acolo unde fac pe studenta inteligenta) pe care m-am gindit sa-l impartasesc si aici dar mi-a fost lene sa-l traduc. Asa ca apeasa ACI sa citeste!

9 comentarii:

  1. Problema are mai multe fatete (oh, joy!) si din pacate cred ca este foarte greu (daca nu imposibil) de evitat
    Daca te intereseaza nu numai dpdv marketing, citeste si articolul asta foarte scurt si foarte interesant. Incep sa-mi placa teoriile conspiratorii (conspirationale? oh, well- shoot me ca nu stiu cum e corect)
    Si asta e doar joaca de copii :)(cica)


    http://gothamist.com/2008/05/18/hackers_keep_an.php

    RăspundețiȘtergere
  2. Din învăţăturile esenţiale pentru un shopingar profesionist de succes: deschide mare gura, să te nimerească mura!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Amalia - ai shtofa de povestitor, io zic sa te faci ion creanga!! Eu imi iau notitze de fiecare data cind zici ceva:))
    @Lola -oh, RFID-urile sunt deja old fashio, ele se folosesc la greu, doar ca sunt inca discutii daca e ok sau.. Practic, cam tot ce cumperi are (sau va avea asa ceva), ce nu s-a lamurit e daca sa se dezactiveze in momentul in care l-ai cumparat sau sa continue sa inregistreze informatie si apoi.. long story..
    ..And thanks for the tips:)

    RăspundețiȘtergere
  4. da, sau mai bine Joanna Brach, ca să actualizăm, englezind formula...

    RăspundețiȘtergere
  5. Joanna Branch, de fapt. Aşa, din brainstorming în brainstorming, îmi găsesc un nume de scenă...

    RăspundețiȘtergere
  6. sunt curios cine se ocupă cu propaganda marketing! pariez că tot aceiaşi care caută prin gunoaie! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @fanita: neah, ca tre sa traiasca toata lumea; diviziunea muncii atinge aici cote apocaliptice.

    RăspundețiȘtergere

I SUPPORT JACK

I SUPPORT JACK