joi, 19 iunie 2008

Un fel de Resume/CV

Uneori ma gasesc infipta-ntr-un cot, privind la oamenii din jur si intrebindu-ma cine sunt, de unde vin si ce caut eu aici in tara asta de capcauni uneori haiosi?! Imi vine greu sa le povestesc cum am trait pina sa ajung aici iar lor le vine si mai greu sa inteleaga. Eu cu obiceiurile mele ciudate, cu conceptiile mele stranii si cu accentul cute care ba e rusesc ba e frantzuzesc, nu e clar inca.. Creatura cu ochelari (pour les connaisseurs!) care nu avut locker (dulapior) si nici sala de mese la scoala, dar care avea bar la subsol in facultate unde chiulea cu colegii in anul 1..
Pai?

Eu sunt generatia lu’ Treapta a Doua si a lu’ 7 pe-un loc la Cibernetica. Generatia lui covrigi pe atza, pufulezti dulci la un leu, apoi batoane la doi lei, apoi merdenele la 3 lei. Apoi 500 de lei.. apoi 5000 de lei. Merdenele din ce in ce mai mici..
Sunt generatia a 2-a Uniplus. Generatia “dam la ASE ca sa ne facem firme, sa facem bani ca sa ne luam o Dacie noua”. Sunt generatia lu' “da-te ba mai incolo sa ma vad si eu”, apoi generatia lu' “termin berea asta si plec; sa mai trec pe acasa sau sa ma duc direct la scoala?” si-apoi generatia lu' “n-am timp de o bere, sunt intr-un miting si-apoi am un crostreining, dupa teleconferinta de la 3”. Dar totodata mai sunt si generatia Lolek si Bolek, Mihaela, Arabela si alea doua animale mici de se dadeau prin ’89 pe bulgari. Ah, si sunt generatia de mici slavi care au studiat 7 ani rusa si nu mai stiu sa lege nici doua cuvinte. Adica.. doar doua mai stim: mama doma!
Sunt generatia fitzelor de liceu cind s-a desfiintat uniforma si faceam eforturi sa-mi fac singura pereche de pantaloni mai civilizati sa semene cu o pereche de blugi. Sunt generatia gogosi cu zahar, turta dulce tare ca piatra, pantofilor de lac multicolori cu fundita asortata made in Italy, ITB mers pe scara, tigari Hollywood fumate in curtea scolii cu profesorii, casetele Lino’s Studio si restul de piraterii, compilatiile pe CD bulgaresti megaadevarate “Party Hits” care faceau legea in FM-ul bucurestean prin ‘94-’95. Generatia 386, primul computer datorita caruia ii datorez faptul ca am trecut de anul 1 in facultate. Petrecerile de 1 Mai cu discoteca si mersul cu cortul la munte. Sunt generatia de trei perechi de pantofi: una de vara, una de iarna si una de ambele (daca mergi cu grija sa nu te uzi!).
Sunt generatia care stia toate cintecele pionieresti dar le-a uitat in vara lui ’90, o data ce n-a mai facut practica la smuls buruieni in fatza Casei Poporului.
Sunt generatia care a petrecut mai mult timp la coada la banane decit invatind pentru admiterea la facultate si generatia care cu primii bani a mincat un pui intreg pina i s-a facut rau, sa-i treaca greata de anii in care primea cite o bucatzica pe zi, sa ajunga o saptamina. Azi un git, miine o aripa…
Mai sunt si generatia care a tocit batatorul de la coltul blocului, a plantat mucuri de tigari de jur imprejur pe care le-a udat cu bere pina cind s-au ofilit si-au murit.
Sunt generatia “Sclava Isaura” si “Dallas” de unde mi-a venit ideea ca ce culme a tehnologiei si ce mi-ar schimba viata daca as avea un telefon in masina. Generatia care s-a bucurat de beneficiile pagerului ca de vreo minune a lumii si care a carat in spate citiva ani o Dacie sau un Olcit, mostenite de la parinti, care le-au mostenit si ei la rindul lor de la parintii lor.
Eu sunt generatia penarului chinezesc, si a creioanelor chinezesti, si a gumei de sters chinezeasca dar si a… blugilor turcesti “piramide” sau schimbului de ambalaje de ciunga americana. Tot eu sunt si generatia care a mincat ciunga de pe jos, doar pentru ca era roz si nu mai vazuse asa ceva.

Eu sunt generatia celor care au vazut si au simtit o groaza de schimbari si nu le-au inteles ca erau prea mici. Apoi nu le-au mai inteles ca erau prea departe…

15 comentarii:

  1. de multe ori m-am gândit dacă mai sunt alţii care simt ca mine. mi-a plăcut, te-am citit cu drag.
    eu sunt ultima generaţie cu treapta a doua şi am şi prins, în clasa a IX-a, grevele de o zi, împotriva tuturor chestiilor care, dintr-un motiv sau altul, nu funcţionau.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am prins atelierul de practică la liceu şi am pus pe cineva (de încredere) să-mi manufactureze un ciocan... păcat că nu l-am păstrat..

    şi acuma sîntem generaţia care face picnicuri la forest preserve.. cînd mai facem?

    RăspundețiȘtergere
  3. @capsunica -suntem multi, si suntem alaturi de tine cu totii, desigur in continuare impotriva.. cui s-o nimeri!

    @amallia - dar desigur doamna! Acum viu, stai sa scot scaunul.. serios vorbind.. hmm.. de ce nu? Mai scoatem copilul ala frumos si blond la aer, ca are cred nevoie de niste joaca:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dona,Dona, este o incantare sa-ti citesc blog-ul! Imi incanta efectiv spiritul si imi excita teribil amintirile! Esti totala!
    De fiecare data cand ma apuca remuscarile - apropos, o sa fim si noi "dincolo" incepand cu 9 Iulie -ca am decis sa plecam, fug repede la blog-ul tau si citesc si ma incant si privesc parte buna a lucrurilor si surpriza...abia astept sa plec!
    Concluzia, iti multumesc sincer pentru initiativa acestui blog! Iar in final, o intrebare doar:care este sectretul tau :-)?

    RăspundețiȘtergere
  5. @Anonim -Merci frumos, ma bucur ca foloseste la ceva ce scriu..
    Secretul? Nu ma uit in urma... cu minie!..

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim - @secretul: păi se ia o minte brici, se pune ironie, autoironie şi un spirit de observaţie dintre cele mai fine, nu e greu, dar e rar...

    apropo de guma chinezească, aveam o colegă căreia îi aducea tac-su gume parfumate de pe unde umbla el cu tirul... toţi tremuram în clasă dacă ne dă şi nouă una de ziua noastră... stai că m-ai stîrnit, mă duc pe blogul meu...

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai pe scurt, faci parte din generatia baby boomers

    RăspundețiȘtergere
  8. @dorras -ba, pardon! Eu mai degraba din generatia baby doomers!! Sau baby goomars! Baby boomers sunt mai degraba celelalte doua rude ale tale:))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Eh, ma scuzati duamna ca v-am considerat de-a familiei...

    RăspundețiȘtergere
  10. deci si tu ai mancat guma de pe jos?? frate, puteam sa fim muarte de ani de zile! ma mir cum dreq nu ne-am contaminat cu toate boalele, ca am fumat la posta ani de zile, am mancat ciunga de pe asfalt si trepte de bloc, ne-am pus bratari cu cerneala facute din tub de perfuzie gasit in spital..dupa folosire..hahaha! noi suntem generatia care a supravietuit:))

    RăspundețiȘtergere
  11. hahaha

    mi-am placut mult

    deci sintem din aceeasi generatie

    RăspundețiȘtergere
  12. Dona, super fain ai scris, mi-ai trezit atatea amintiri... Blugi "piramide", auzi, cine si-ar mai fi amintit de blugii "piramide"?!... :)))))
    Te pup si te citesc in continuare, mai mult sau mai putin din umbra...

    RăspundețiȘtergere
  13. Emotionant de adevarat , in realitate am fost prea mici cind a trebuit si prea mari cand totul era posibil . Santem generatia de sacrificiu si ne sacrificam toata viata pentru asta...

    RăspundețiȘtergere

I SUPPORT JACK

I SUPPORT JACK
View Dona Eliescu's profile on LinkedIn